PIATRA NEAMT


Strategie de brand

Pe parcursul anului 2011, Bloom Communication a construit noul brand turistic al orasului Piatra Neamt. In urma unui proces amplu de documentare care a cuprins domeniile: istorie, cultura, industrie, economie, turism, precum si a analizelor si a procesului de audit la care au participat si autoritatile municipiului Piatra Neamt s-au concretizat cele 3 directii de promovare a turismului specifice orasului:
1. turismul cultural-istoric (Petrodava, atestata documentar cu peste 2000 de ani in urma, civilizatia Cucuteni etc.);
2. turismul ecleziastic (manastirile, Curtea Domneasca a lui Stefan cel Mare si Turnul lui Stefan cel Mare - simbol cu care locuitorii din Piatra Neamt se identifica puternic si pe care l-au dorit inclus in reprezentarea orasului);
3. turismul de relaxare (telegondola, strandul, complexul de restaurante Cozla, offroad, partia de schi, baza hipica etc.).
Noul brand turistic valorifica istoria, traditiile si profilul turistic al Municipiului Piatra Neamt, punandu-l pe harta celor mai interesante locuri de vizitat din Romania.

Identitate vizuala

Identitatea vizuala a brandului turistic cuprinde 4 elemente ce reunesc simbolistica predominanta si reprezentativa pentru oras, evidentiata de-a lungul timpului pe documente, efigii, steme: Turnul lui Stefan cel Mare (principalul simbol cu care cetatenii orasului se identifica si cred ca este reprezentativ pentru Piatra Neamt), caprioara (simbolul heraldic al orasului), muntele (cele 3 varfuri: Cozla, Pietricica si Carloman care inconjoara orasul sunt atractii turistice importante pentru promovarea sporturilor de iarna si a activitatilor relaxante in toate anotimpurile), detaliile grafice specifice culturii Cucuteni si spirala dacica (simboluri fundamentale care vorbesc despre istoria bogata a orasului si despre oferta unica pentru cei interesati de turismul cultural-istoric).
Gama cromatica folosita in alcatuirea simbolului grafic: albastrul sugereaza optimism, munte, natura, aer curat; verdele este culoarea traditionala a municipiului Piatra Neamt si vorbeste despre o lume plina de daruri naturale; portocaliul este extras din culorile ceramicii si a bijuteriilor traditionale, fiind culoarea pe care o are orasul la rasaritul si la apusul soarelui; galbenul povesteste despre locuri insorite, despre bucuria si caldura ospitalitatii locale.

Design interactiv & Dezvoltare platforme web

Brandul turistic trebuie sa participe in mod definitoriu la atragerea unui flux economic pozitiv de profil turistic. In acest context, comunicarea online devine unul dintre suporturile de baza ale procesului global de informare turisitica, evidentiindu-se prin accentul pus pe accesibilitatea informatiei si posibilitatile interactive multiple.

Bloom Communication a construit mai mult decat un website de prezentare online. Astfel, www.turistinpiatraneamt.ro se defineste ca o platforma interactiva unde, pe langa informatiile de ordin general despre municipiu, stiri proaspete, vreme, utilizatorul poate sa vizioneze detaliile cele mai importante despre circuitele turistice si poate sa-si construiasca si sa printeze propria lista cu obiective de vizitat. Astfel turistii vor analiza, alege si construi circuitul pe care il considera perfect pentru sejurul sau vacanta lor in Piatra Neamt!

Branding ambiental

Unul dintre instrumentele moderne cu impact international puternic in crearea de brand notoriety si brand awareness in domeniul turistic sunt targurile internationale de turism. Pentru ca beneficiile contabilizate in urma participarii la aceste targuri sa fie majore, standul si materialele de comunicare trebuie sa fie in concordanta cu platforma vizuala a brandului turistic.
Astfel, Bloom Communication a realizat proiectul standului expozitional pentru a transpune in mod constructiv, arhitectonic si vizual avantajele turistice majore ale Municipiului Piatra Neamt. In procesul de realizare a brand ambientului, obiectivele primare avute in vedere au fost impactul vizual si experienta memorabila a vizitarii standului.